האם החיסון של פייזר יעיל נגד זן דלתא? אלעד לאור עונה

לאחרונה פורסם מחקר בריטי באחד מכתבי העת המדעיים הנחשבים ביותר – The New England Journal of Medicine (NEJM).  לפי המחקר יעילות החיסון של חברת פייזר מול זן הדלתא הוא מעט יותר נמוך מהיעילות כנגד הזנים האחרים, אך הוא עדיין גבוה, עם 88% יעילות, כאשר מנה אחת של החיסון מקנה יעילות של 30%. 

מה התרחש במחקר?

“המחקר נערך על ידי חוקרים משירותי בריאות הציבור בשיתוף האוניברסיטאות אוקספורד ואימפריאל קולג’ וחוקרי בית החולים סנט תומס בלונדון. החוקרים ביצעו הערכת יעילות של חיסוני חברות פייזר ואסטרה-זנקה, ביחס לזן הדלתא ההודי וזן האלפא הבריטי”, מסביר דוקטור אלעד לאור.

“יש לציין כי מדובר במחקר תצפיתי בלבד. החוקרים השתמשו במאגר הנתונים של כל בדיקות הקורונה (PCR) החיוביות שנרשמו בבריטניה בין 26 באוקטובר 2020 ל-16 במאי 2021, לאנשים שעברו בדיקה בטווח של עד עשרה ימים לאחר הופעת התסמינים. המחקר כלל ניתוח של כ-40 אלף ריצופים גנטיים של דגימות הנגיף. החוקרים בדקו את בסיס הריצופים הגנטיים של נבדקים באשר לגרסה שבה נדבקו. יש לציין כי המחקר לא בדק את יעילות החיסון במניעת אשפוזים או בתחלואה קשה של הקורונה”. 

מה יעילות החיסונים כיום?

“לאחר שתי מנות חיסון של פייזר היעילות היא 88% כנגד זן הדלתא ו-94% כנגד זן האלפא הבריטי. המחקר העלה כי בחיסון של אסטרה-זנקה היעילות עמדה על 67% נגד זן הדלתא, לעומת 74.5% נגד זן האלפא. יעילות החיסונים במניעת תחלואה עם תסמינים אחרי מנת חיסון אחת של פייזר או אסטרה-זנקה היתה נמוכה מאוד, ועמדה על 30.7% לעומת 48.7% נגד זן האלפא”, ציין אלעד לאור.

Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *