ד"ר אלעד לאור - חשוב להתחיל בפעילות בשלב מוקדם בגיל השלישי

מחקר: אימון יומי סביב גיל 70 עשוי להקטין סיכוי למחלות לב וכלי דם

כתב העת HEART פרסם לאחרונה נתונים מעניינים ולפיהם יש קשר בין ביצוע אימון גופני באופן יומיומי סביב גיל 70 לבין הקטנת הסיכוי ללקות במחלת לב. ד”ר אלעד לאור מדגיש נתון חשוב בהקשר זה מהמחקר, ולפיו הקשר המדובר בולט יותר בגברים – אם כי הוא נחלש אחרי שאותם גברים עברו את גיל 75.

מעל 2700 משתתפים השתתפו במחקר המדובר, בגילאי 65 ויותר – הגיל הממוצע של המשתתפים היה 75 ו-60% מהם היו נשים. המשתתפים שרשמו אימון של 20 דקות ביום לכל הפחות הוחשבו ככאלו שמבצעים פעילות גופנית. מחלות הלב שנבחנו הן בין היתר מחלת לב כלילית, אירוע מוחי ואי ספיקת לב.

ד”ר אלעד לאור מסביר כי שיעורי ההתרחשות של מחלת לב כלילית ואי ספיקת לב, היו קטנים בתקופה שבה נערך המחקר – הן בקרב נשים והן בקרב גברים שנחשבו פעילים גופנית, בהשוואה לאלו שלא היו פעילים גופנית.

הנתון המרכזי מהמחקר

הנתון המשמעותי כתוצאה מניתוח תוצאות המחקר הוא, שפעילות גופנית של גברים הובילה לסיכון קטן יותר לפיתוח מחלות כלי דם ומחלות לב בגיל 70. הקשר הזה אמנם נחלש ב-5 השנים שלאחר מכן, אבל הוא משמעותי סביב גיל 70. המחקר לא המשיך ובדק את הקשר הזה בגילאים מבוגרים יותר כמו 80 ו-85.

המשמעות של הנתונים היא שהתועלת ללב ולכלי הדם צפויה להיות גבוהה יותר בשל התמדה על פעילות גופנית – בשלבים מוקדמים של הגיל השלישי.

Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *