דוקטור אלעד לאור - התעוררות בלילה מספר פעמים לצורך השתנה: הרטבה לילית

מה עושים במקרה של הרטבת לילה בקרב מבוגרים?

כאשר אדם קם משנתו בלילה מספר פעמים כדי להטיל את מימיו, הדבר מכונה ‘הרטבת לילה’. זו תופעה מוכרת, מציין ד”ר אלעד לאור, בעל ניסיון רב בתחום הגריאטריה – אם כי היא יכולה לרמז על בעיה אחרת ומשמעותית יותר, למשל גידול בערמונית בקרב גברים. מה שבטוח הוא שהשינה של המבוגר נפגעת – התעוררות מספר פעמים בלילה לא מאפשרת שינה טובה ורציפה.

כדי להבין עד כמה התופעה נפוצה, קצת נתונים: 50 עד 90 אחוז מבני ה-80 ומעלה יסבלו מכך, כמובן בהתאם לגילם. ההסבר לכך די ברור מבחינה רפואית, ולא נכניס אתכם לפרטים, רק נציין כי בזמן שינה לילית ממוצעת, סביב 7 שעות, ריכוז השתן עולה לרמה גבוהה, מה שגורם לשלפוחית לאותת למוח ומכאן רבים מתעוררים במהלך הלילה כדי להשתין.

מה אפשר לעשות?

  1. להימנע מלשתות בשעות שלפני ההירדמות – גם מים אבל במיוחד משקאות ממותקים, עשירים בקפאין וכמובן משקאות אלכוהוליים. ד”ר אלעד לאור מציין כי משקאות כאלו רק יגבירו את ייצור השתן. כך תוכלו לבדוק אם הדבר משפיע על הלילות שלכם.
  2. אם הבעיה נמשכת – לבדוק את הנושא מול רופא, ואולי לקבל טיפול תרופתי. לרוב, תגלו כי התופעה היא תוצר של ערמונית מוגדלת.
  3. לבדוק מערכות אחרות בגוף – לעתים הפרשת מים או מלחים כתוצאה של אי ספיקת לב, תוביל לנוזלים המגיעים לכליות. נשים עלולות לסבול מהשתנה מרובה הנגרמת בשל חוסר באסטרוגן או שלפוחית רגיזה.
Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *