מה היו הראיות שהציג ד”ר וויקפילד בנוגע לקשר בין חיסונים לאוטיזם?

בהמשך למאמר הקודם, שעסק בחיסונים ובאוטיזם, ד”ר אלעד לאור מסביר הפעם, כי בקהילה המדעית עורר המחקר של וייקפילד ביקורת רבה, “עד שכתב העת היוקרתי בו פורסם המאמר הודיע רשמית שהוא מתנער מהמחקר, ומוחק אותו מרשימת הפרסומים שלו. לא ברור מדוע פורסם המחקר מלכתחילה מכיוון שהוא מכיל הרבה בעיות מחקריות, מדעיות וסטטיסטיות”. 

ד"ר אלעד לאור“אחת הבעיות הקריטיות במחקר הייתה, שהוא התבסס על כמות ילדים מצומצמת ביותר – 12 ילדים בלבד (שמתוכם 9 אובחנו עם אוטיזם). שום מחקר מדעי לא יכול להסיק מסקנות על מדגם של 12 חולים ללא קשר לחיסונים או אוטיזם”, אומר אלעד לאור. יש לציין של-3 ילדים מתוך ה-9 שדווח כי אובחנו באוטיזם לא הייתה בכלל אבחנה של אוטיזם. רוב המידע שלו על הילדים נאסף מההורים עצמם, ומה שהם האמינו שגרם למצב שלהם. דבר זה הוא מאוד בעייתי והופך את המחקר ל”לא מדעי”. יש לציין כי ככל הנראה, לחמישה מתוך 12 הילדים היו הפרעות התנהגות עוד לפני תחילת המחקר מה שגורם לתוצאות המחקר להיות לא אמינות. 

“ניתן לראות בבירור כי השיטות בהן השתמש ד”ר ווייקפילד במאמרו היו מפוקפקות מאוד, לא מדעיות ולא ניתן היה להסיק שיש קשר בין מתן החיסון לבין התפתחות או הופעה של הפרעות התנהגות כמו אוטיזם”, מוסיף דוקטור אלעד לאור.

בנוסף, העיתונאי בריאן דיר חשף כי ווייקפילד רשם פטנט לחיסון בודד ו-“בטוח” כנגד חצבת עוד בטרם שפרסם את מחקרו והמלצותיו, אך שכח להזכיר גם עובדה זו במאמר שהתפרסם. עובדה זו יכולה להעיד על מטרה ברורה שהייתה לו בהטיית התוצאות של המחקר שלו.

Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *