מהן הראיות המדעיות אשר מפריכות את המאמר של ד”ר וויקפילד?

בהמשך לדיון על מאמרו של ד”ר ווייקפילד בפוסטים האחרונים, ד”ר אלעד לאור אומר, כי “מאז מאמרו של ד”ר ווייקפילד, בוצעו 13 מחקרים אשר בדקו את הקשר בין החיסון המשולש לבין הופתעה של אוטיזם. אף מחקר לא מצא קשר בין החיסונים לבין אוטיזם. מחקרים גם בוצעו על התימרוסאל וגילו שאין קשר בינו לבין הופעת אוטיזם”. 

elad laour“מחקר שנערך באנגליה על קרוב ל- 500 ילדים אוטיסטים שנולדו בין השנים 1979 ל- 1992 הראה כי לא חלה עלייה בשכיחות מקרי האוטיזם גם לאחר שהחיסון המשולש הפך לחלק משגרת החיסונים. ביפן – נפסק השימוש בחיסון המשולש בשנת 1993, והונהג במקומו מתן חיסונים בודדים. כאשר נבדקה שכיחות האוטיזם ב- 30,000 ילדים באחד מרובעי העיר יוקוהמה, התברר כי שכיחות מקרי האוטיזם המשיכה לעלות גם לאחר שהחיסון המשולש יצא מכלל שימוש. כלומר, כל קשר בין החיסון המשולש לבין האוטיזם מופרך”.

כמו כן, אלעד לאור טוען כי “מחקר דני בדק 657,461 ילדים שמתוכם 6,517 אובחנו עם אוטיזם בדנמרק מהשנים 1999-2010. המחקר הראה שלא רק שבקבוצת הילדים המחוסנים אין יותר מקרים של אוטיזם אלא דווקא אצל ילדים אשר קיבלו את החיסון המשולש היה סיכון מופחת ב7% לפתח אוטיזם. כפי שניתן לראות המחקר שביצע ד”ר ווייקפילד היה קטן מאוד, לא מייצג ולא עמד בסטנדרטים רפואיים ומדעיים”.

מאז בוצעו מחקרים רבים ולא נמצא שום קשר בין החיסון המשולש לבין התפתחות אוטיזם, אך לצערנו אמונה זו עדיין נפוצה בקרב הציבור הרחב.

Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *