מדוע המוטציה ההודית מעוררת חשש כה גדול? אלעד לאור עונה

המוטציה ההודית ממשיכה להשתולל ברחבי העולם ובעיקר בהודו, שם מתים עשרות אלפים מהנגיף מדי יום, מערכת הבריאות מתקרבת לאי ספיקה, בתי החולים מלאים עד אפס מקום, ומנהליהם מתריעים כי מלאי החמצן עומד להסתיים. גם בישראל נתגלו כמה עשרות מקרים של המוטציה ההודית.

מאיפה הגיעה המוטציה ההודית לישראל? 

“רוב הנדבקים במוטציה ההודית הגיעו מחו”ל, אך קיימים גם אנשים שנדבקו בישראל”, מסביר אלעד לאור. “עדיין לא ידוע מה מידת היעילות של החיסון כלפי המוטציה ההודית. בדומה למוטציות הבריטית והדרום-אפריקנית, גם ההודית מדביקה משמעותית יותר מהווירוס המקורי, אך החשש העיקרי הוא יצירת מוטציה אשר תהיה עמידה לחיסון”.

מהי יעילות החיסון כנגד מוטציות אחרות?

“וירוס הקורונה מתפתח ומשתנה כל הזמן ונוצרות גרסאות חדשות ושונות לווירוס. כרגע החיסון של פייזר יעיל כנגד המוטציות הידועות, אך עם יעילות מופחתת לגבי חלק ממוטציות המטרה”, אומר ד”ר אלעד לאור.
“קיימת אפשרות כי תתפתח מוטציה נוספת שהחיסון לא יהיה יעיל כנגדה. ככל שהתחלואה גבוהה יותר, כך גדלה האפשרות שיתפתחו מוטציות נוספות. הדרך היחידה למנוע התפתחות של מוטציות היא להוריד את התחלואה לרמה כל כך נמוכה שהיא לא תאפשר התפתחותן של מוטציות או ווריאנטים נוספים. לפיכך, יש לשלוט על כמות האנשים שמגיעים לארץ ולבדוק כל אדם שמגיע לארץ האם הוא חולה בקורונה”.

Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *