דוקטור אלעד לאור – האם וירוס הקורונה עבר מוטציה מסוכנת?

לאחרונה מצטברות עוד ועוד ראיות שנגיף הקורונה, הגורם למחלת הcovid-19, עבר מוטציה שגרמה לו להפוך ליותר מדביק ויותר מסוכן. וירוסים כמו וירוס הקורונה עוברים מוטציות כל הזמן, אך רובן מוטציות חסרות משמעות, /לא משפיעות על יכולת ההדבקה של הוירוס ועל רמת המסוכנות.

מאיפה הכל התחיל?

ד”ר אלעד לאור עונה: “כפי שידוע לכולנו, מקור וירוס הקורונה הנוכחי גם במוטציה, שאיפשרה את ההדבקה בבני אדם בווהאן שבסין. המוטציה המדוברת המכונה “614G”, התגלתה לראשונה בינואר במזרח סין ומאז התפשטה במהירות באירופה ובאמריקה. המדענים מאמינים כי הגרסה הזו היא הגרסה שהתפשטה יותר במהירות וסוג זה של הווירוס יכול להדביק אנשים ביעילות רבה יותר. בסופו של דבר ייתכן כי הגרסה הזו של הווירוס היא זו שגרמה למגפה”. 

מה אומרים המחקרים?

במחקר אחד התברר כי המגפה התפשטה ביישובים בבריטניה מהר יותר כשהופיעה בגרסת המוטציה, מאשר בגרסתה המקורית שהתגלתה בווהאן”, מסביר אלעד לאור. “מחקר נוסף הוכיח שאוגרים הדביקו זה את זה מהר יותר כאשר נחשפו לגרסה עם המוטציה. מחקר שלישי הראה שהגרסה עם המוטציה הדביקה בצלחת תרבית רקמות של האף והסמפונות של בני אדם ביעילות רבה יותר מאשר הגרסה המקורית”.

מה המשמעות של זה?

דוקטור אלעד לאור אומר: “ייתכן והממצאים האלה מרמזים על הסיבה שחלק מהמדינות שהצליחו להילחם בווירוס בגל הראשון, שוב סבלו מהתפרצות מחודשת ומגל שני. כרגע נראה שהחיסונים הנמצאים בפיתוח יעילים כנגד כל סוגי הווירוסים הידועים. החשש העיקרי, כמובן, הוא שהווירוס יפתח מוטציה חדשה שתהפוך את החיסונים ללא יעילים. זכרו שנכון לעכשיו בידוד חברתי, היגיינה ומסכות הם אמצעים יעילים הווירוס”. 

Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *