ד"ר אלעד לאור - בחינת צילום רנטגן

סימפטומים שעלולים להעיד על הימצאות אוסטאופורוזיס

בדרך כלל, כאשר מדברים על אוסטאופורוזיס, לא מדובר במחלה שמתבטאת בכאבים או מצב כרוני בעייתי המורגש בגוף המטופלים. המחלה הזו מתפתחת באופן הדרגתי, כפי שמספר ד”ר אלעד לאור. מתי כן נחשוד בקיומה? כאשר ישנו שבר מסוים, ואם השבר מתרחש בגיל מבוגר, כי פשוט לא התרחשו שברים בעבר, ייתכן שבשלב הזה מסת העצם כבר קטנה משמעותית. אבחון מאוחר בהחלט עלול להיות בעייתי.
 
בריחת סידן, שהיא המאפיין העיקרי של אוסטאופורוזיס, מובילה לשברים באזורים שונים בגוף. שברים מן הסוג הזה נפוצים יותר בחוליות השדרה, בצוואר הירך ובשורש כף היד. לכן, שברים באזורים אלו בעשורים השישי ואילך לחיים, ידליקו נורה אדומה, מציין ד”ר אלעד לאור. ספציפית בחוליות לאורך עמוד השדרה, המחלה עלולה להתבטא בתנועה מוגבלת, בעקמת וגם באיבוד גובה (הפיכה למעט נמוכים יותר).
דוקטור אלעד לאור: מסת העצם מידלדלת עם הזמן
דוקטור אלעד לאור: מסת העצם מידלדלת עם הזמן
רבים תוהים אם קיימים סימפטומים ספציפיים לאוסטאופורוזיס, שבעקבותיהם יש לפנות לטיפול רפואי. כפי שכבר ציינו, למחלה זו המתבטאת בבריחת סידן ובאובדן מסת עצם, אין תסמינים נקודתיים. בשל כך, יש להתייחס ברצינות הראויה לכל שבר או אפילו חשד לשבר, במיוחד בעשורים מתקדמים בחיים.
 
בנוסף, אם המטופל או המטופלת בגיל מבוגר וסובלים משבר שנגרם כתוצאה ממעידה קלה בלבד, או מכה שלא אמורה לגרום לתוצאה כזו – זהו סימן אזהרה. מצב זה מעיד כי ייתכן שהם סובלים מאוסטאופורוזיס, ולכן יש להגיע לרופא בהקדם לצורך אבחון והתאמת טיפול.
Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *