אלעד לאור - תרופות לטיפול באוסטאופורוזיס

האם ניתן לעצור אוסטאופורוזיס, או להאט את המחלה?

שכיחות מחלת האוסטאופורוזיס די גבוהה באוכלוסייה, ולמעשה היא מופיעה בכ-7% מכלל האוכלוסייה, ובמיוחד במבוגרים. לכן, הצטבר לאורך השנים מספיק ידע מקצועי, כדי להבין כיצד לטפל במחלה. דוקטור אלעד לאור מעיד כי מדובר בשתי דרכים עיקריות לטיפול במחלה זו: נטילת תרופות מתאימות ואימוץ הרגלים שונים בחיי המטופלים. נרחיב כאן על כל אחת מהדרכים.

הטיפול התרופתי

ישנן תרופות ספציפיות לטיפול באוסטאופורוזיס, והנפוצות שבהן משתייכות לקבוצת ה’ביספוספונטים’ – כלומר תרופות שמביאות לעצירה או עיכוב מסוים של פירוק העצם בגוף האדם, ואף מחזקים אותה. ד”ר אלעד לאור מוסיף כי ניתן לתת למטופלים תרופה מסוימת ממשפחה זו באמצעות עירוי, ובדרך כלל העירוי מועדף על פני כדורים, אם אלו גורמים לבעיות עיכול.
 
קבוצה אחרת של תרופות שייכת למשפחת SERM, שמסייעות לבנייה של העצם. לרוב, תרופות ממשפחה זו מסייעות למנוע שברים בחוליות השדרה. ישנן תרופות נוספות שנועדו לעצור ולהאט את התסמינים של אוסטאופורוזיס, וכמובן כל אחת מהן ניתנת בהתאם למצבו של המטופל והצורך הרפואי.

אימוץ הרגלים שונים

פעילות גופנית מכוונת שמטרתה לבנות את העצם, מומלצת מאוד לנשים המצויות בסיכון למחלה ובאופן כללי לנשים המצויות בגיל המעבר. אל הפעילות הגופנית כמובן, יש לצרף תזונה מותאמת העשירה בסידן ובוויטמין D. לעתים, יהיה צורך להשלים את התזונה באמצעות תוספי מזון.

 
ד”ר אלעד לאור מציין, כי עבור נשים בנות 50 ומעלה וגברים שגילם 70 ומעלה, מומלץ לצרוך כ-1200 מיליגרם סידן בכל יום. התייעצות עם הרופא תבנה את התמהיל הנכון: באמצעות מזון בלבד או בשילוב של תוספי סידן. אם גם התזונה וצריכת התוספים אינה מספיקה, כדאי לבחון את הטיפול בתרופות במקביל.
 
Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *