אלעד לאור מסביר – מהי אנטיביוטיקה?

וירוס הקורונה, שבתקופה האחרונה נוכחותו ממשיכה להתגבר, נחשב לזיהום ויראלי, ולכן לא ניתן לטפל בו באנטיביוטיקה.

מדוע אנטיביוטיקה לא עובדת על וירוסים?

“לחיידק יש אברונים ומנגנונים שונים, שבהם הוא נעזר על מנת לשכפל את עצמו, ולהגן על עצמו. אנטיביוטיקה פוגעת בחלקים שונים בחיידק – חלק מהאנטיביוטיקות מונעות את ההתרבות שלו, וחלקן הורגות את החיידק ישירות. לעתים, חיידקים מסוימים מפתחים עמידות לחלק מהאנטיביוטיקות. במקרים כאלו, השימוש בהן צריך להיות זהיר, על מנת שלא ליצור יותר מדי חיידקים עמידים”, מסביר ד”ר אלעד לאור. 

ד”ר לאור מציין כי: “כיוון שלווירוסים יש מבנה שונה מחיידקים, האנטיביוטיקות לא יעילות בטיפול בווירוסים. יש מספר תרופות נגד וירוסים, אך בדרך כלל הן יעילות לסוג מסוים של וירוס. ברוב המקרים, לכל וירוס יש טיפול ספציפי משלו, כמו טיפול לווירוס שגורם לדלקת כבד מסוג הפטיטיס C, לווירוס ההרפס או וירוס השפעת. מכיוון שאנטיביוטיקה לא יעילה בטיפול במחלה ויראלית, אין טעם לתת אותה לכל מחלת חום שאיננו יודעים אם נגרמה מווירוס או מחיידק”. 

לסיכום, אומר אלעד לאור: “קיימים חיסונים שמאפשרים להתחסן נגד מחלות חיידקיות וגם נגד מחלות ויראליות. החיסון מכיל את הווירוס או החיידק המומת או המוחלש, וגורם ליצירת נוגדנים נגד המחלה טרם התפרצותה, ובכך הוא מונע אותה מראש. זו הסיבה שלא ניתן לתת טיפול באנטיביוטיקה למחלת הקורונה, וזו גם הסיבה שממשיכים לחפש חיסון שימנע את המחלה לפני הופעתה”.

Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *