ד”ר אלעד לאור עונה: מה עם חיסון ישראלי לקורונה?

מאז החלה מגפת הקורונה, מדענים מכל רחבי העולם עובדים במרץ, על מנת למצוא חיסון כנגד הווירוס. חברות רבות בעולם נמצאות בשלבים שונים של פיתוח החיסון, וייתכן שבעוד מספר חודשים כבר נוכל לראות נתונים ראשוניים מניסויים בבני אדם.

מה קורה בישראל?

“בחודש שעבר הכריז המכון הביולוגי בנס ציונה כי בקרוב יחלו בשלב הניסויים בבני אדם, שבו ככל הנראה ישתתפו עשרות אלפי ישראלים בבדיקה האם החיסון יעיל כנגד הקורונה, והאם הוא בטוח לשימוש”, מסביר אלעד לאור.

כיצד עובדים חיסונים?

ד”ר לאור עונה: “ברוב המקרים, לאחר שאדם נדבק בווירוס, מתעורר בגוף ‘זיכרון חיסוני’, ובפעם הבאה שאותו וירוס או חיידק מנסה לחדור לגוף, הוא מייצר נוגדנים שמשמידים את הווירוס עוד לפני שהוא מספיק לעורר מחלה. בחיסונים הרגילים יש וירוס מומת, מוחלש, חלקי וירוס, או הרעלן שאותו וירוס או חיידק מייצר. למעשה הגוף מזהה את הרכיבים הזרים על פני הווירוס המומת או המוחלש, ואז מפתח תגובה חיצונית כנגד אותם וירוסים מומתים או מוחלשים”.

ואיך עובד החיסון הישראלי?

“במקום להשתמש בווירוס קורונה מוחלש או מומת, במעבדה בנס ציונה לקחו חלקיקים של הווירוס, והלבישו אותם פני וירוס אחר בשם VSV. המדענים השתמשו בווירוס ה-VSV כשלד, ולתוכו החדירו חלקיקים חלבוניים של וירוס הקורונה. הווירוס החדש לא יכול לגרום למחלה, אף אחת מבין השתיים”.

אלעד לאור ממשיך: “כאשר הווירוס המהונדס החדש ייכנס לגוף, הוא ישחרר את החלקיקים של וירוס הקורונה, הגוף יחשוב שהוא נדבק במחלה, ויפתח תגובה חיסונית כנגד חלקיקי הקורונה. כשהגוף יפגוש בווירוס הקורונה האמיתי, הוא כבר יהיה מוכן לכך, וישמיד אותו לפני שתתפתח מחלה”.

Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *