הגיל השלישי

הרגלים בריאים לקשישים בשנות ה-70 וה-80 לחייהם

ככל שאנשים מתבגרים, מתן עדיפות לבריאות הופכת לבעלת חשיבות עליונה, במיוחד עבור גברים ונשים מעל גיל 70. עיסוק בהרגלים בריאים לא רק מטפח רווחה גופנית אלא גם מטפח בריאות נפשית ורגשית. כרופא גריאטר, ד”ר אלעד לאור מעלה כאן מספר הרגלים מרכזיים שתורמים לבריאות הכללית של קשישים בקבוצת גיל זו.
  1. שמירה על תזונה מאוזנת היא קריטית – קשישים צריכים להתמקד בצריכת מזונות עשירים בחומרים מזינים כגון פירות, ירקות, דגנים מלאים, חלבונים רזים ושומנים בריאים. שילוב של פירות וירקות צבעוניים מבטיח מגוון ויטמינים ומינרלים החיוניים לחיוניות. הדבר חיוני לתמיכה בתפקודי הגוף ובבריאות הקוגניטיבית.
  2. פעילות גופנית סדירה – אבן יסוד נוספת להזדקנות בריאה. קשישים צריכים לשאוף לשילוב של תרגילי אירובי, כוח, גמישות ושיווי משקל. הליכה, שחייה, יוגה וטאי צ’י הן אפשרויות מצוינות שמתאימות לרמות כושר ויכולות שונות. תעדוף תנועה לא רק מחזק את השרירים והעצמות אלא גם מגביר את מצב הרוח והתפקוד הקוגניטיבי.
  3. טיפוח קשרים חברתיים – קשישים צריכים לעסוק בפעילויות חברתיות קבועות, בין אם זה התנדבות, הצטרפות למועדונים או בילוי עם בני משפחה וחברים. ד”ר אלעד לאור מוסיף כי שמירה על מערכות יחסים משמעותיות מספקת תמיכה רגשית, נלחמת בבדידות ומקדמת תחושת שייכות.
  4. גירוי מוחי חיוני לבריאות קוגניטיבית – קשישים יכולים לעסוק בפעילויות כגון קריאה, חידות, לימוד מיומנויות חדשות או עיסוק בתחביבים. שמירה על התודעה פעילה עוזרת לשמר את התפקוד הקוגניטיבי ומפחיתה את הסיכון לירידה קוגניטיבית.
  5. שינה מספקת בשעות קבועות – קשישים צריכים לשאוף לשבע עד תשע שעות שינה איכותיות בכל לילה. יצירת שגרת שינה מרגיעה ודאגה לפרטים בסביבת השינה יכולות לקדם שינה משקמת ולשפר את איכות החיים.
  6. תרגול קשב וטכניקות הרפיה – יכול לעזור בניהול מתח ולקדם שלווה פנימית. קשישים יכולים לחקור מדיטציית מיינדפולנס, תרגילי נשימה עמוקה או שגרות מתיחה עדינות כדי להפחית מתח ולשפר את החוסן.
לסיכום, חשוב שבני 70 ויותר ישגשגו פיזית, נפשית ורגשית. מתן ערך לערכים שצוינו כאן, יכול להעניק למבוגרים חיים מספקים ותוססים גם בשנות הזהב שלהם. כרופא גריאטר, ד”ר אלעד לאור דוגל באימוץ הרגלים אלו כדי לקדם אריכות ימים מיטבית בקרב קשישים.
Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *