איזו מדינה מחסנת בחיסון השלישי? אלעד לאור עונה

בישראל כבר החלו לתת את החיסון השלישי לכלל האוכלוסייה מבלי שרשויות הבריאות העולמיות נתנו אישור רשמי. החיסון השלישי ניתן לאנשים מדוכאי חיסון ולאחר מכן לאוכלוסיה המבוגרת. הרושם הוא שבסופו של דבר כל האוכלוסייה תקבל את החיסון השלישי.

מדוע עושים זאת בישראל?

“בישראל התבססו על מידע ראשוני שהראה ירידה בנוגדנים לאחר מספר חודשים ממתן החיסון השני. כרגע מנהל המזון והתרופות בארצות הברית, ה-FDA, אישר לחסן לקורונה במנה שלישית של פייזר ומודרנה למדוכאי חיסון בלבד”, מסביר ד”ר אלעד לאור. 

מה חושבים בעולם על החיסון השלישי?

“מאחורי הענקת המנה השלישית אין עדיין קונצנזוס מדעי מכיוון שאין עדיין מספיק מחקרים בנושא, אך יש לציין כי מאז מתן החיסון השלישי מצטברים עוד ועוד נתונים לגבי היעילות של החיסון השלישי. השבוע ממשלו של הנשיא ג’ו ביידן החליט להמליץ לרוב תושבי ארה”ב לקבל זריקת דחף נגד נגיף הקורונה, שמונה חודשים אחרי שקיבלו את מנת החיסון השנייה. כלומר בארה”ב, בניגוד לישראל, ההמלצה לתת את החיסון השלישי היא לא לפי גיל, אלא לפי הזמן שחלף מאז החיסון האחרון. המדיניות החדשה טעונה אישור של מנהל המזון והתרופות של ארה”ב (FDAׂׂ) למתן מנת החיסון הנוספת. עד כה אישר ה-FDA לתת מנת חיסון שלישית מהחיסון של פייזר או מודרנה למדוכאי חיסון”.

למי יתנו את החיסון השלישי?

דוקטור אלעד לאור עונה: “החיסון השלישי יינתן תחילה לדיירים בבתי אבות, עובדים במערכת הבריאות ועובדים בשירותי חירום. בהמשך יינתנו החיסונים לאוכלוסיית הקשישים שהיו קרובים לקו החזית בראשית מסע החיסונים, בשנה שעברה, ואחריהם לכלל האוכלוסייה. הרשויות שואפות להזריק למתחסנים את אותו סוג חיסון שכבר קיבלו”.

Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *