מה אנחנו יודעים על המוטציה הדרום-אפריקאית? אלעד לאור עונה

בשבועות האחרונים אנו עדים לעלייה גבוהה בתחלואה בבריטניה, שבעקבותיה ממשלת בריטניה הכריזה על סגר הרמטי. רוב המדענים מעריכים כי העלייה הגבוהה בתחלואה מקורה בזן חדש של וירוס הקורונה הקרוי גם “הווריאנט הבריטי” או “המוטציה הבריטית” (מכיוון שהתגלה בבריטניה). לאחרונה התגלתה מוטציה נוספת של וירוס הקורונה, שמקורה בדרום אפריקה.

מה אנחנו יודעים על המוטציה הדרום-אפריקאית?

ד”ר אלעד לאור מסביר: “ככל הנראה גם הווריאנט הזה של וירוס הקורונה מדביק יותר מאשר וירוס הקורונה הרגיל, אך הוא לא גורם לתחלואה או לתמותה קשים יותר. הסכנה כאן היא עלייה גדולה בתחלואה, כמו הסכנה של המוטציה הבריטית“.

האם החיסונים יהיו יעילים כנגד המוטציות החדשות?

“כרגע לא ניתן לדעת, אך רוב הסיכויים שכן, מכיוון שגם בנגיפים עם המוטציות החדשות יש חלבונים משותפים עם וירוס הקורונה הרגיל. מחקר ראשוני הראה כי ייתכן והווריאט הדרום אפריקאי מפחית את כמות הנוגדנים אצל חלק מהאנשים, ולכן ייתכן והחיסונים לא יהיו יעילים באותה מידה כלפיו”, מסביר אלעד לאור

“בכל מקרה, במידה והחיסונים אינם יעילים ניתן לשנות אותם לפי הזנים החדשים של הקורונה, בדיוק כפי שאנחנו משנים ומעדכנים כל שנה את החיסונים לשפעת. הדרך הטובה ביותר להילחם בווירוס הקורונה היא באמצעות החיסונים ובאמצעות צמצום מגע ושמירה על ההנחיות”. 

Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *