ד"ר אלעד לאור - חיסון שפעת (אילוסטרציה)

למה חיסון נגד שפעת מומלץ מאוד לבני 65 ומעלה?

ייתכן כי כבר נחשפתם לתשדירים השונים מטעם משרד הבריאות הממליצים להתחסן נגד מחלת השפעת, ובמיוחד הקריאה מגיעה לבני 65 ומעלה, שמוגדרת ‘אוכלוסיית סיכון’. ד”ר אלעד לאור מסביר כי מחלת השפעת עלולה להיות קטלנית, כך על פי נתונים שהצטברו במשך שנים בכל העולם, ולכן הקריאה הברורה להתחסן בכל שנה.

השנה, במיוחד לאור מגפת הקורונה שפרצה אל חיינו לפני כשלוש שנים, ישנו חשש מובן במערכת הבריאות מפני תחלואה רבה שתעמיס על המחלקות השונות בבתי החולים, בשל שפעת וקורונה גם יחד, מה שיוריד מאיכות הטיפול. חיסון שפעת, במיוחד למי שנחשבים אוכלוסיית סיכון, תקטין את שיעורי הסיבוכים והתמותה מהמחלה.

ד”ר אלעד לאור אומר, כי על פי הנתונים של משרד הבריאות, כמיליארד אנשים נדבקים בשפעת בכל שנה. כ-500 אלף מהם מתים. קשישים וחולים נחשבים בסיכון גבוה לסיבוכים משפעת, דוגמת החמרה במחלות הרקע, דלקת ריאות חיידקית ועוד.

להקדים להתחסן, אבל מוטב מאוחר מאשר לא

משרד הבריאות מפרסם נתוני מחקר ולפיו סטטיסטית, החיסון שקשישים יקבלו נגד שפעת, יפחית את התמותה בעד 50%(!). לכן, המסקנה החד משמעית היא שחיסון שפעת מומלץ מאוד לאוכלוסייה המבוגרת, אבל לא רק: לנשים הרות, למטפלים בקשישים או בחולים, לסובלים ממחלות רקע, לילדים עד גיל 5 ועוד.

אמנם כדאי להתחסן בתחילת העונה כדי להיות מוגנים מפני שפעת, אבל אף פעם לא מאוחר: גם בחודשים דצמבר ואף ינואר כדאי להתחסן, שכן החורף עדיין איתנו בחודשים הקרובים. כן, ייתכן כי תידבקו בשפעת בכל זאת, אבל לרוב, מחוסנים יחוו מחלה קלה יותר מאשר אלו שלא חוסנו. 

Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *