אלעד לאור מסביר: כמה זמן שורד נגיף הקורונה על משטחים?

“אנו יודעים שרוב ההדבקות בנגיף הקורונה החדש ( SARS-CoV-2) מתרחשות בין אדם לאדם – כלומר שאדם חולה נמצא קרוב לאדם אחר, ומעביר לו את הנגיף בטיפות מהתעטשות או מההפרשות שלו. קיימת אפשרות נוספות שאדם חולה יתעטש או יגע בהפרשות שלו, וישאיר את הנגיף על משטחים שונים ואז אדם אחר ידבק ממנו” – כך חושב ד”ר אלעד לאור, בתשובה לשאלה האם נגיף הקורונה נשאר על משטחים. חשוב להזכיר שלפי ארגון הבריאות העולמי, רוב ההדבקות מתרחשות במעבר בין אדם לאדם ולא בין משטחים לבני אדם.

במחקר שהתפרסם בימים האחרונים בכתב העת המדעי הנחשב New England Journal of Medicine בדקו החוקרים כמה זמן שורד הנגיף על משטחים שונים. “לפי המחקר החדש”, אומר ד”ר לאור, “נגיף הקורונה החדש דומה ביכולת ההישרדות שלו לנגיף הסארס, דבר שלא מפתיע במיוחד מכיוון ששניהם דומים זה לזה מבחינה גנטית, והם שייכים לאותה משפחה של נגיפים. אנו יודעים שהנגיף אינו יכול לשרוד באוויר בעצמו, אך הוא כן יכול לשרוד בטיפות שמקורן בהפרשות של החולה. חולה אחד יכול להפיק עד כ3000 טיפות זעירות בהתעטשות אחת. המחקר מצא שהנגיף יכול להישאר בהפרשות באוויר כ3 שעות. כלומר תיאורטית לאחר שאדם התעטש הוירוס יכול לשרוד בהפרשות שלו באוויר כ3 שעות”.

מה עוד הוירוס מצא?

  •  המחקר מצא שהוירוס יכול לשרוד עד ל4 שעות על נחושת.
  • על קרטון הוירוס יכול לשרוד עד 24 שעות.
  • המחקר מצא שהוירוס יכול לשרוד עד 3 ימים על משטחים של פלסטיק ויומיים על משטחים של פלדה.

האם אנחנו צריכים לפחד מכל חבילה או דלת? אז התשובה היא לא חד משמעית. חשוב לזכור כי מדובר במחקר שבדק את ההישרדות של הוירוס בתנאי מעבדה ובעולם האמיתי יש עוד הרבה גורמים שיכולים להשפיע כמו לחות, טמפרטורה, כמות ההפרשות וכמות הוירוסים שאדם מפריש. אבל בכל מקרה אנחנו יודעים שהדרך הטובה ביותר להימנע מהדבקה היא שטיפה של הידיים במים וסבון והימנעות מנגיעה בפנים ככל האפשר. “כמו כן הדרך הטובה ביותר להימנע מהדבקה היא התרחקות מאנשים חולים ובידודם”, מציין אלעד לאור.

Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *